De ce a jucat Punctul IT Minecraft în Parlamentul European la Romanian Digital Day 2025?

Robert Brezoaie, fondaror Punctul IT, la Parlamentul European

Spoiler: pentru că uneori trebuie să fii jucăuș ca să poți vorbi serios despre viitorul digital al Europei.

Bruxelles, 18 martie 2025 – Nu e o glumă. Robert Brezoaie și Gabriel Iovu de la Punctul IT, au participat la cea de-a treia ediție a Romanian Digital Day, organizată la Parlamentul European de europarlamentarul Victor Negrescu, și au adus cu ei Minecraft. 

Motivul: Punctul IT a demonstrat cum poți învăța programare, logică, creativitate și colaborare într-un mod care chiar îi bucură pe copii – prin joacă.

Punctul IT aduce un strop de joacă în Parlamentul European

În mijlocul unor discuții extrem de serioase despre digitalizare, legislație și bugete europene, Robert și Gabriel au ales să comunice altfel: cu glume, cu povești, cu referințe din jocuri. 

Noi așa începem conversațiile și cu copiii. Prin joacă. Și se pare că funcționează și cu politicienii. Până la urmă, Victor Negrescu ne-a mărturisit că mai joacă și FIFA când are timp, deci am vorbit aceeași limbă”, povestește Robert Brezoaie, fondatorul școlii de programare pentru copii, Punctul IT.  

Ce este Romanian Digital Day?

Dezbatere în cadrul Romanian Digital Day 2025

Romanian Digital Day este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate viitorului digital al Europei, organizat anual în Parlamentul European.

 Ediția din 2025 a fost organizată de europarlamentarul Victor Negrescu, vicepreședinte al Parlamentului European, cu sprijinul Grupului S&D și împreună cu: 

  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București
  • IMM ROMÂNIA
  • Robohub
  • Innovation Labs
  • Transilvania IT Cluster

Evenimentul a reunit peste 200 de lideri din sectorul digital, reprezentanți ai Comisiei Europene, ai Guvernului României, ai companiilor mari din industrie, dar și actori regionali, educaționali și sociali, cum este Punctul IT.

Digitalizarea: „un motor real de dezvoltare economică și socială”

Tema centrală dezbătută în cadrul Romanian Digital Day a fost găsirea unor soluții concrete pentru următoarea provocare: cum putem transforma digitalizarea într-un motor real de dezvoltare economică și socială pentru toate regiunile Europei, inclusiv România. 

Invitații, printre care și reprezentanți ai celor mai de succes companii din România, au adus în prim-plan viziunea comună pentru o Europă mai competitivă și mai incluzivă din punct de vedere tehnologic și, bineînțeles, pentru o Românie în care digitalizarea susține în mod real economia. 

Dezbateri esențiale pentru o Românie la standarde europene economice și de digitalizare

Sectorul digital ar putea depăși 10% din PIB-ul României cu ajutorul investițiilor europene. În cadrul conferinței, vicepreședintele Parlamentului European a dezvăluit faptul că, în prezent, sectorul digital constituie 8% din PIB, iar potențialul este mult mai mare.

„România poate să fie tigrul digital al Europei”, a subliniat Victor Negrescu în discursul său, pledând pentru alocarea a cel puțin 30% din viitorul Plan European pentru Competitivitate către proiecte digitale românești. 

Această viziune a fost susținută de intervențiile din cadrul conferinței, care au evidențiat atât potențialul de inovare al României, cât și nevoia urgentă de politici curajoase și investiții bine direcționate​. 

În acest scop, participanții au dezbătut cele mai importante soluții pentru:

  • Nevoia unui cadru legal armonizat pentru companiile tehnologice din UE;
  • Accesul echitabil la finanțare pentru IMM-uri și start-up-uri din toate regiunile Europei;
  • Dezvoltarea rețelelor de Digital Innovation Hubs, ca motoare reale ale creșterii locale și regionale​;
  • Accesibilizarea și dezvoltarea educației STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics – Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) în România și în întreaga Europă;
  • Susținerea femeilor în educația STEM și industriile aferente. 

Cine a fost acolo: de la eMAG și Google la Punctul IT

Participanții la Romanian Digital Day pe scenă, la începutul evenimentului

Printre participanții la Romanian Digital Day 2025, s-au numărat lideri ai companiilor de succes din România:

  • Iulian Stanciu, fondator eMAG
  • Sacha Michaud, cofondator Glovo
  • Cosmin Georgescu, CEO Cluster Power
  • Mihai Faur, SVP Finance UiPath
  • Reprezentanți Microsoft România
  • Reprezentanți ai Google România
  • Dan Cîmpean, director DNSC
  • Alexandru Lăpușan, CEO Zitec
  • Vlad Mercori, CEO Stakeborg
  • Bianca Muntean, coordonator Transilvania Digital Innovation Hub
  • Robert Brezoaie, fondator Punctul IT, și Gabriel Iovu, proprietar de franciză
  • O listă lungă de experți, europarlamentari, cercetători și lideri universitari​.

Lista participanților demonstrează maturizarea sectorului digital românesc și capacitatea de a dialoga la cel mai înalt nivel european – chiar și când în sală cineva se joacă Minecraft.

Minecraft: Metode neconvenționale de dialog în inima UE

La eveniment, Punctul IT a adus o altfel de voce. 

„Am vorbit cu Victor Negrescu și despre ce joacă el în timpul liber. De acolo s-a născut o conversație mult mai relaxată, în același timp profundă, despre cum se poate face educația digitală altfel decât în PowerPoint-uri și tabele”, povestește Gabriel.

Minecraft nu a fost doar un detaliu amuzant, ci un simbol, un mod prin care Punctul IT și-a exprimat convingerea că educația digitală timpurie nu trebuie să fie plictisitoare sau inaccesibilă, ci gamificată, personalizată și relevantă pentru fiecare copil.

Punctul IT în centrul dezvoltării digitale românești

Gabriel Iovu, proprietar de franciză Punctul IT, la Romanian Digital Day

Participarea Punctul IT la Romanian Digital Day nu a fost doar o oportunitate de a juca Minecraft în Parlamentul European, ci a fost și o ocazie valoroasă de a ne implica în inițiativele de digitalizare și dezvoltare pentru România. 

Prin dedicarea noastră pentru educația digitală pentru copii și oportunitățile de carieră pe care le oferim, Punctul IT poate fi un pilon central pentru:

  • Facilitarea colaborării între instituțiile de învățământ de stat și cele private;
  • Facilitarea accesului tinerilor la companii de renume din industria tehnologică și IT;
  • Încurajarea antreprenoriatului în sectorul digital prin proiecte complexe și concursuri precum Hardcore Entrepreneur;
  • Susținerea elevilor și elevelor Punctul IT prin pregătirea pentru și acces facil la studii superioare în domeniu, în România și în străinătate;
  • Accesibilizarea educației STEM prin gamificare și module personalizabile, aplicabile în viitoarele cariere ale celor mici;
  • Accesibilizarea educației STEM peste tot pe glob prin proiecte constante și colaborări cu organizații non-profit precum Organizația TAB.
  • Susținerea fetelor în educația STEM în mod direct;
  • Module educaționale care susțin incorporarea tehnologiei și programării în orice industrie. 

Am fost onorați să fim alături de parteneri și colaboratori din ecosistemul digital românesc și european care militează pentru ca centrele de inovare și competență din afara marilor capitale europene să beneficieze de vizibilitate și sprijin real.

Și da, susținem fetele în STEM. Nu doar în teorie.

Un subiect tot mai prezent în dezbaterile despre viitorul digital al Europei este necesitatea implicării active a fetelor și femeilor în domeniile STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică)

La Punctul IT, credem că diversitatea de perspectivă este esențială pentru inovație. Tocmai de aceea, susținem activ inițiative care le oferă fetelor încredere, modele de urmat și resurse pentru a urma cariere în tehnologie. Și, desigur, creăm jocuri și metode noi pentru educație care să le pasioneze.

Pe lângă diversitatea asigurată în rândurile cursanților noștri, ne asigurăm că programa noastră include utilizarea tehnologiei în cât mai multe industrii, pentru a genera interes pentru STEM cursantelor care sunt deja pasionate de domenii creative sau umanistice.

Proiectele noastre educaționale încurajează participarea echilibrată și oferă spații de învățare sigure și inspiraționale, în care fiecare voce contează.

Educația STEM timpurie: viitorul începe de la 6 ani

La Punctul IT credem cu tărie că educația STEM trebuie introdusă cât mai devreme, într-un mod ludic, accesibil și conectat la lumea reală. 

Prin ateliere, programe-pilot și colaborări cu școli, începem să cultivăm curiozitatea copiilor față de știință și tehnologie încă de la vârste fragede – nu pentru a crea „experți”, ci pentru a le oferi libertatea de a înțelege lumea digitală în care cresc.

Această abordare este crucială în regiunile în care accesul la tehnologie este limitat și unde decalajele pot fi prevenite doar prin acțiuni timpurii și coerente.

De asemenea, Punctul IT oferă cursuri de programare pentru copii online, la care pot participa cursanți din toată lumea, pentru a lărgi accesul la modulele noastre și la abordarea pe care o avem în educație. 

Și da — începem, uneori, chiar cu Minecraft.

De ce este important Romanian Digital Day pentru România?

Romanian Digital Day este mai mult decât un eveniment festiv – este o platformă de recunoaștere europeană pentru actorii din ecosistemul digital românesc. Într-un context în care Europa își reconfigurează strategiile de competitivitate și suveranitate tehnologică, România are șansa să fie nu doar un beneficiar al tranziției digitale, ci un contributor activ.

Acest tip de eveniment:

  • Pune România pe harta deciziilor strategice europene în materie de digitalizare;
  • Oferă o tribună vizibilă pentru startup-uri, clustere și hub-uri regionale;
  • Încurajează parteneriate transfrontaliere esențiale pentru atragerea de fonduri europene și investiții private;
  • Și facilitează un dialog real între sectorul public, privat și academic, pentru o transformare digitală sustenabilă.

Romanian Digital Day 2025 nu a fost doar un eveniment de networking sau expunere internațională, ci o validare a direcției în care mergem la Punctul IT: o direcție care pune oamenii, cunoașterea și colaborarea în centrul transformării digitale

Am jucat MineCraft la Bruxelles. Ce urmează?

Robert Brezoaie jucând Minecraft pe holul Parlamentului European

Transformarea digitală se construiește în fiecare regiune, cu fiecare proiect, fiecare colaborare și fiecare tânăr format pentru viitor. 

Vom continua să susținem generațiile tinere prin:

  • O programă adaptată celor mai noi tendințe în piață și personalizată pentru nevoile și interesele fiecărui cursant;
  • Susținerea diversității în cadrul cursanților noștri;
  • Colaborări între universități, administrație și mediul de afaceri pentru a genera soluții reale, cu impact pe termen lung​;
  • Facilitarea accesului tinerilor la burse, concursuri și proiecte.

Eforturile noastre de francizare deja ne plasează în două locații din București, precum și în sediul din Buzău și urmărim constant să devenim accesibili în cât mai multe locații din România. 

Și da, am jucat Minecraft în Parlamentul European

Dar dincolo de glumă, a fost o invitație sinceră către Europa să se uite la viitor cu ochii copiilor. 

O demonstrație a faptului că, pe lângă statistici, calcule specializate și programe bine puse la punct, capacitatea celor care au influență de a înțelege realitatea generației pe care vor să o susțină și de a le vorbi copiilor pe limba lor este cel puțin la fel de esențială.Suntem mândri să fim parte din această mișcare și să contribuim, pas cu pas, la o Românie digitală cu adevărat incluzivă, competitivă și conectată la viitorul Europei. Și, de ce nu, jucăușă!